dilluns, 28 de setembre de 2009

Si enllaçem amb el que diuen...

Com molt bé han explicat als seus blocs la Judit i la Maria els programes que jo també utilitzo, i penso que la majoria de jovent que está conectat a la xarxa, són el facebook i per descontat el msn. Ambdós programes et permeten comunicar-te instantàneament amb qualsevol persona propera o no, per parlar, preguntar o discutir qualsevol tipus de temàtica, des de preguntar deures a assabentar-te de com está aquella persona o retrobar-te amb un antic amic.
En definitiva, la xarxa ens manté conectats a tot hora i amb tothom!

dissabte, 26 de setembre de 2009

Retoc d'una foto!


Doncs aquí en materialitzo en una foto antiga i borrosa.
Desprès de repetir el procès dut a classe amb una altra fotografia ( degut a que l'altra no m'agradava gaire :]) i un cop reduïda de forma considerable, he optat per un filtre decoratiu per posar la imatge en opció de fotografia antiga i un altre filtre del mateix estil per difuminar els cantons de la mateixa.
Aquest és el resultat del procediment, i el seu tamany és de 7,1 kb; a més de 165:220.
Lorena.

dijous, 24 de setembre de 2009

Qui és ella?


Bé, en descriure una persona mai es pot ser objectiu, sempre hi ha sentiments i pensaments que influeixen en aquesta descripció, així que jo la descriure com és per a mi.
Ella és una persona que en poquet temps s'ha convertit en importantíssima en el meu dia a dia.
Té un caràcter afable que sovint donen ganes d’abraçar-la , és dolça i té la paciència d’un sant. Li agrada riure tan o més que a mi i és correcta amb tothom.
Li agrada ballar, potser més que agradar-li és la seva passió. Em sembla que en anys no he conegut a una persona com ella, és especial.
Té grans qualitats com la de amiga, que tot i que sembli que totes les persones ho són, us ben asseguro que no és així, calen anys i panys per trobar persones que tinguin estima per l'amistat, com és el seu cas.

És una gran persona, és la Judit!

dilluns, 21 de setembre de 2009

COED -21SET-

DESCRIPCIÓ

En aquesta sessió la professora de la matèria, la Lluïsa Cirera, ens ha explicat que abans de finalitzar el semestre haurem de fer una exposició sobre  perquè, quan, i sobretot com i quins aspectes hem triat per exposar, explicar i descriure d'aquella persona que és l'objectiu del nostre treball.
Per aclarir-nos els dubtes la professora ens ha explicat passos que podem seguir, així com consells.
D'altra banda, per focalitzar en una bona direcció l'objectiu del treball, hem fet un treball en grup molt sencill.
El que havíem de fer era buscar cançons que descrivisin persones de forma interior ( personalitat i caràcter) o bé físicament.
El meu grup i jo hem esmentat algunes com: Penelope - Serrat, Eva - Melocos, Laura - Nek; Noelia - Nino Bravo, Maria - Pasión Vega, i moltes altres de semblants.
La resta de grups ha esmentat unes altres diferents i alguna que altra que nosaltres ja teníem.
En el mateix grup,  la Lluïsa ens ha repartit diferents textos, per a cada un ( dels grups),  on hi havia diferents descripcions de personatges o de paisatges i territoris.
Aquests textos són:
- Inma Monsó - Un home de paraula. Ed. La Magrana. Barcelona 2006
- Josep Maria Espinàs - Relacions particulars. Ed. La Campana. Barcelona 2007
- Josep Maria Espinàs - A per per Aragó. Ed. La Campana. Barcelona 2006
- Artur Martorell - Els pobles, les ciutats, els homes. Ed. Teide. Barcelona 1979
- Descobrir Catalunya, número 132

Finalment, hem explicat a la resta de companys de que tractava el nostre fragment de text, ja que cadascú tenia un de diferent.
I aquí ha acabat la classe.

REFLEXIÓ

A casa he reflexionat sobre el perquè hem fet aquest tipus de classe, i m'he adonat que el motiu és obvi.
La Lluïsa amb aquests textos ens ha volgut dir que hi ha moltísimes formes de fer una descripció i per tant hem d'escollir-ne una, així que la funció dels textos que hem rebut és aquesta.
Llavors, aixó m'ha dut a pensar de quina manera descriuria a la Judit Carrique, que és la noia a la que li faig la descripció.
Finalment, he decidit fer-li una descripció subjectiva, ja que la descric com jo penso i com jo veig, i desprès aprofundiré en la personalitat, ja que crec que així tots coneixerem una miqueta més com és ella, així que aquí us deixo l'enllaç a la meva entrada de qui és ella?.

APROFUNDIMENT

Per aprofundir en aquesta entrada he pensat en buscar possibles enllaços que ens ajudin a la realització de la descripció, per garantir la seva fluïdesa i fer-la el més correcte possible.
Així doncs, desprès de buscar una estona he trobat aquesta pàgina web, que és bastant interessant, ja que defineix diversos conceptes, entre ells, que és la descripció, la descripció de persones, de llocs, la descripció d'un procès, i un seguit de propostes molt útils, que tot i estar en castellar, podem aplicar per l'exercici que exposarem el 2 de novembre, ja que sobretot t'explica com es fa i això per a tots els alumnes ens hauria d'ésser molt útil i de molt servei.




divendres, 18 de setembre de 2009

COED -PRIMERES SESSIONS-

DESCRIPCIÓ

En les primeres sessions de classe de Comunicació oral, escrita i digital, la Lluïsa ens va fer una gran presentació de la matèria, de les seves particularitats, el seu ús i sobretot la importància d'actualitzar, com a mínim un cop per setmana.
Tot i això, degut a la novetat i que no he estat acostumada a actualitzar el bloc, l'entrada de les primeres sessions la puju ara.
En aquestes primeres sessions vam fer classes molt participatives i dinàmiques. En una d'elles, la Lluïsa ens va demanar que féssim una descripció de nosaltres mateixos i que li anomenessim ''Qui sóc jo?'', aquesta redacció va ser una petita presentació de cadascun de nosaltres, ja que desprès la professora se les va endur.
També és cert, que la Lluïsa Cirera ens va proporcionar una sèries de textos. Aquests els vam treballar en petits grups i per posar-los en comú entre tots aquells membres del grup que havíen llegit el mateix artícle o fragment, l'explicavem.
El primer cop que vam rebre textos, ja que la Lluïsa ho ha fet en diverses ocasions, aquest textos parlaven sobre la llengua, la gesticulació, l'art d'escoltar, i aspectes rellevants de la comunicació oral.
Aquí deixo els títols i els autors dels textos que ens va donar:

Jesús Tuson - El luxe del llenguatge. Ed. Empúries. Barcelona 1986
Sebastià Serrano - El regal de la comunicació. Ara llibres. Barcelona 2003
Francesc Torralba - L'art de saber escoltar. Pagès editors.  Lleida 2006
Eulàlia Bosch - Educació i vida quotidian. Eumo editorial. Vic 2000

REFLEXIÓ

Trobo que la lectura i posada en comú d'aquests fragments ens ha estat útil, degut a que tenen un caràcter significatiu dins l'assignatura.
Cada cop més els meus companys i jo ens adonem de la importància de la llengua i això fa que l'assignatura cobri una certa importància en la nostra formació, tant com a alumnes com a futurs professors.
A més, penso que la redacció de ''qui ets tú?'' ens ha servit per a introduir la futura reflexió i redacció del ''qui és ella?'' ja que com veiem ja hi ha una entrada al bloc amb aquest títol i properament (2NOV) haurem de fer-ne l'exposició.

APROFUNDIMENT

Per aprofundir aquesta entrada al bloc he buscat informació sobre la importància de la llengua pels mestres, així mateix he trobat aquest enllaç que és un artícle sobre la llengua vehicular, és a dir, el català i el seu ús en els joves.
En l'artícle es proposen algunes millores i solucions per a que els joves es comuniquin en llengua catalana.
Una de les idees que més m'ha cridat l'atenció ha estat la de conscienciar a la gent que els joves que estiguin en una edat d'estudiant o similar siguin sinònim de escolarització en llengua catalana, per evitar els tòpics de nouvinguts o inmigrants i garantir l'aprenentage i continuació del català com a llengua vehicular dels Països Catalans.

dimecres, 16 de setembre de 2009

-Noves Tecnologies i antigues experiències-

___Noves Tecnologies__________________________________________
Les noves tecnologies són un camí que, segur ens durà a un futur més pròxim del que esperem, però, i no obstant no sempre, ni molt menys, això ha estat així. Com tots sabeu i encara que ens consti recordar, els primers ordinadors igual que els televisors, eren ben grans, tan que penso que amb una mica d'elasticitat potser podria haber-me ficat dins la pantalla, bromes a part, aquells ordinadors feien un soroll espantós, però fa una dècada aquest aparells eren el boom, igual que els equips de música o les ràdios, que potser tothom en té a casa seva, però qui els utilitza?
Som pràctics i per això les tecnologies són tan útils, perque ens ajuden o faciliten tasques que sense les TIC serien més pesades de fer. Exemple: ara per ara tothom utilitza l'itunes, o d'altres reproductors d'ordinador que ens permeten escoltar música, més pràctic perquè no necessariament són d'un artista en particular, sinó afegim les cançons que ens agraden independentment de el cantant i sense posar un CD.

Personalment penso que la part fonamental de les TIC, la que encaixa perfectament amb tots i cadascun de nosaltres i d'una o altra forma ens ajuda i ens crea una certa dependència de les mateixes, és el factor novetat, perque contínuament sorgeixen nous productes amb noves prestacions que d'una o altra manera ens acaba si més no cridan l'atenció i aquí ja entra el factor consumisme, però això ja és un altre tema de que parlar!

__Antigues experiències_________________________________________

La tecnologia i jo ens coneixem des de que jo era petita, a l'escola i de ben petits usavem el paint, i que difícils se'ns feia dibuixar allà, quin horror!
Al pas que creixiem les classe d'informàtica un cop per setmana s'anaven dificultant, és a dir, tocava aprendre a usar el word o l'excel, quina barbaritat...xd
Desprès ja vam passar a entregar treball a ordinador, amb aquells títols d'art attack enormes i la lletra a 14 o 16 per a que ocupes més... éram petits!
L'ESO ja va ser un avenç de coneixaments de tot tipus, incloent-hi els informàtics. Pràctiques de tecnologia a ordinador, treballs de lectura i un llarg etcètera.
Batxillerat, amb el treball de recerca, ha estat un gran aprenentatge tant a nivell de camp com a l'hora de la presentació, perquè he après un seguit de normes interessants d'aplicar a qualsevol treball.
Ara, si parlem de mòbils, com tothom aprenc ràpid les qualitats que té el meu i com emprar-les, ara amb els mòbils de la resta, ho sento sé trucar i poc més. =)
Amb els reproductor mp3 o mp4, no sóc tan negada i com que sóc una curiosa aprenc ràpid a emprar-los i a usar qualsevol de les prestacions que ens pugui oferir.
En fi, crec que per la majoria de nosaltres la tecnologia no ha estat més que un joc al que aprendre a jugar-hi.
Apa, un petò =)