divendres, 18 de setembre del 2009

COED -PRIMERES SESSIONS-

DESCRIPCIÓ

En les primeres sessions de classe de Comunicació oral, escrita i digital, la Lluïsa ens va fer una gran presentació de la matèria, de les seves particularitats, el seu ús i sobretot la importància d'actualitzar, com a mínim un cop per setmana.
Tot i això, degut a la novetat i que no he estat acostumada a actualitzar el bloc, l'entrada de les primeres sessions la puju ara.
En aquestes primeres sessions vam fer classes molt participatives i dinàmiques. En una d'elles, la Lluïsa ens va demanar que féssim una descripció de nosaltres mateixos i que li anomenessim ''Qui sóc jo?'', aquesta redacció va ser una petita presentació de cadascun de nosaltres, ja que desprès la professora se les va endur.
També és cert, que la Lluïsa Cirera ens va proporcionar una sèries de textos. Aquests els vam treballar en petits grups i per posar-los en comú entre tots aquells membres del grup que havíen llegit el mateix artícle o fragment, l'explicavem.
El primer cop que vam rebre textos, ja que la Lluïsa ho ha fet en diverses ocasions, aquest textos parlaven sobre la llengua, la gesticulació, l'art d'escoltar, i aspectes rellevants de la comunicació oral.
Aquí deixo els títols i els autors dels textos que ens va donar:

Jesús Tuson - El luxe del llenguatge. Ed. Empúries. Barcelona 1986
Sebastià Serrano - El regal de la comunicació. Ara llibres. Barcelona 2003
Francesc Torralba - L'art de saber escoltar. Pagès editors.  Lleida 2006
Eulàlia Bosch - Educació i vida quotidian. Eumo editorial. Vic 2000

REFLEXIÓ

Trobo que la lectura i posada en comú d'aquests fragments ens ha estat útil, degut a que tenen un caràcter significatiu dins l'assignatura.
Cada cop més els meus companys i jo ens adonem de la importància de la llengua i això fa que l'assignatura cobri una certa importància en la nostra formació, tant com a alumnes com a futurs professors.
A més, penso que la redacció de ''qui ets tú?'' ens ha servit per a introduir la futura reflexió i redacció del ''qui és ella?'' ja que com veiem ja hi ha una entrada al bloc amb aquest títol i properament (2NOV) haurem de fer-ne l'exposició.

APROFUNDIMENT

Per aprofundir aquesta entrada al bloc he buscat informació sobre la importància de la llengua pels mestres, així mateix he trobat aquest enllaç que és un artícle sobre la llengua vehicular, és a dir, el català i el seu ús en els joves.
En l'artícle es proposen algunes millores i solucions per a que els joves es comuniquin en llengua catalana.
Una de les idees que més m'ha cridat l'atenció ha estat la de conscienciar a la gent que els joves que estiguin en una edat d'estudiant o similar siguin sinònim de escolarització en llengua catalana, per evitar els tòpics de nouvinguts o inmigrants i garantir l'aprenentage i continuació del català com a llengua vehicular dels Països Catalans.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada