dimecres, 21 d’octubre del 2009

COED -21OCT-


DESCRIPCIÓ:

En aquesta sessió de Comunicació oral, escrita i digital hem aprofundit molt en la llengua oral i escrita, ja que la Lluïsa ens ha remarcat que ambdues tenen importància, ja que tal com ella ens ha dit, els nens i nens aprenen a parlar tal com els mestres parlen i per tant cal saber pronunciar i parlar amb qualitat i el mateix passa amb l'escriptura.
A més, desprès d'aquests temes, la Lluïsa ens ha dictat unes preguntes que calia que desprès li fèssim al nostre company o companya del costat, en aquest cas a mi m'ha tocat amb el Pere Mussoll.
Les preguntes han estat les següents:

- Teniu algun llibre sobre rondalles?

- Sabeu d’algun autor que s’hagi dedicat a recollir-les?
- Diferència rondalla i  llegenda
- Coneixeu alguna llegenda vinculada al vostre territori?
- Coneixeu alguna llegenda urbana?

En el moment, hi ha algunes que no hem sabut contestar, com si teniem algun llibre de rondalles o si sabíem el nom d'algun autor, la resta ens hem ensortit prou bé.
Ja que hem contestat que la llegenda era una història ficticia amb un toc verídic, en canvi la rondalla vol inculcar uns valors o pensaments en la història que explica.
La resposta a la llegenda vincula al territori crec que ha estat unànime per a tota la classe, la resposta ha estat: Sant Jordi, i com a llegenda urbana les respostes han estat més dispars i diferents, una de les que més m'han cridat l'atenció ha estat: el monstre del llac Ness.

REFLEXIÓ

El primer aspecte tractat a la sessió d'avui l'he trobat de principal importància, ja que és vital per a un mestre saber escriure i parlar amb claredat i soltura, tan alhora de desenvolupar una classe, com per entrevistar-se amb els pares o comunicar-se amb qualsevol company.
A més, com sabem l'escola forma a les futures generacions, però per fer-ho cal que primer es formin els mestres que han d'imparti classe a aquesta nova generació, per això és de suma importància que aprenguem bé tots i cadascun dels conceptes de la llengua tan oral com escrita, i en aquest cas catalana, ja que serà en la que impartirem la majoria de les classes que realitzem.
D'altra banda, l'aspecte de les rondalles i les llegendes, en un primer moment m'ha sobtat, però desprès i fent memòria he recordat que aquest tema jo el vaig tractar a la primària com a alumne i llavors l'he trobat significat.
Ja que les rondalles i les llegendes configuren una cultura, ja que són aquestes narracions les que han passat de generació en generació oralment i no ha estat fins fa relativament poc, històricament parlant, que les narracions i històries han passat a ser escrites i ha estar a disponibilitat de tothom.

APROFUNDIMENT

Com que no he sabut contestar a algunes preguntes, com a ampliació del teme he pensat a buscar les respostes adequades a les preguntes que no he sabut respondre.

Tens algun llibre de rondalles? No, no el tinc, però he buscat i sé que podem trobar-hi alguns com per exemple: Millors rondalles catalanes de Joan Amades, Aplec de rondalles de Valeri Serrà i Voldú, Rondalles de la Ribera de Enric Ramiro i/o Conte contat: rondalles populars de la costera de Martínez Martínez i Josep Vicents.
Saps d'algú que s'hagi dedicar a recollir-ne? Primer de tot, basant-nos en els autors dels llibres anteriors, ara sé: Joan Armades, Valeri Serrà, Enric Ramiro, Josep Vicents i Martínez Martínez, a més he trobat Rah-mon Roma i Pere Martí.
 
Buscant informació sobre rondalles i rondallaires també he trobat una web sobre com tractar les rondalles per als nens, així que deixo l'enllaç, ja que hem sembla important tenir punts de vista i consells sobre com actuar i com proposar una activitat tan culturitzadora i lúdica com és aquesta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada