divendres, 30 d’octubre del 2009

COED -30OCT -

DESCRIPCIÓ

Avui per començar la classe de Comunicació oral, escrita i digital hem entregat el resum del llibre ''Com parlar bé en públic''.
Aquest llibre tot i ser una mica pesat de llegir, segons la meva visió m'ha servit per a saber enfocar millor les meves xerrades en públic, i he intentat posar-ho en pràctica en el seminari, ja que és un espai més reduït on es fa més fàcil parlar en públic sense que la vergonya et poseeixi.
Tot seguit, com que de l'altra sessió van quedar alguns dubtes entre conte i rondalla, la professora ha explicat que eren gairebé sinònims i que l'únic matís que els diferenciava era que el conte tenia l'objectiu d'entretenir a part d'un missatge no directe.
Desprès hem començat a acabar de consolidar grups de treball, per a poder sortejar els dies que a cadascun dels grups els tocarà exposar el poema i el debat.
Finalment, la Lluïsa ens ha repartit un document que duia com a títol ''Coses meves'' d'Albert Om, on amb un toc irònic, reia de les llegendes que li havien arribat a les seves oïdes.
Tot seguit, ens ha donat un fragment fotocopiat del llibre ''Lingüística. Una introducción al estudio del lenguage con textos comentados y ejercicios'' de Jesús Tusón. Ed. Barcanova. Temas Universitarios.
Com podem deduïr el fragment ens parla de el llenguatge i les llengües, els diferents orígen de les mateixes i l'ús que en fem d'aquestes, la comunicació, l'expressió, l'autocomucació, les famílies llinguístiques, etc.
Aquest text, l'hem hagut de subratllar.
Abans de sortir de la classe hem recollit el llibre fotocopiat: La lectura i la vida d'Emili Teixidor.
Quant finalitzi la lectura d'aquest darrer faré una entrada al bloc esmentant l'argument del mateix.

REFLEXIÓ

En la reflexió m'agradaria explicar, quina n'he fet jo al llegir ''Lingüística. Una introducción al estudio del lenguage con textos comentados y ejercicios'' de Jesús Tusón. Ed. Barcanova.
Degut a que és un text que he trobat molt interessant, m'agradaria compartir les reflexions que a continuació escriure.

''Con una lengua organizamos niestro entorno, el mundo en que vivimos, y sometemos nuestras percepciones a diversos grados de abstracción'' pàg. 46
Sembla mentida, però aquesta frase la trobo totalment certa. El nostre entorn, la nostra vida, ve regit per la nostra llengua, ja que cada llengua incorpora una cultura al darrera que ens provoca actuar d'una o altra manera.
És a dir, a través de la nostra llengua, trobem que una altra és dolça o dura, que té una velocitat ràpida o lenta, tot això i tot i que no ens ho sembli és sempre comparat amb la nostra.

''Toda expressión humana puede encontrar su traducción en el lenguaje, mientras que lo contrario no es cierto'' pàg. 49
Aquesta frase m'ha cridat l'atenció perquè fins ara no hi havia caigut. És cert, que qualsevol signe, imatge, etc., en la comunicació podem traduir-la a paraules, és a dir, amb un gest podem dir que aquell noi s'aburreix o que està trist, però en costa molt més dir amb paraules que ''hem d'anar a comprar'' o ''ens veiem la setmana que vé''. Això és perque el llenguatge va molt més enllà dels gestos, ja que domina a la perfecció els termes més abstractes i també els que no ho són.

APROFUNDIMENT

Per aprofundir en la matèria m'agradaria explicar quins tipus de lectures podem fer, ja que al repartir el text de ''Coses meves'' d'Albert Om, la Lluïsa ens ha esmentat per sobre que hi ha diversos tipus.





A partir d'aquest esquema que he realitzat, explicaré en que consisteix cada terme.

- Lectura oral: consisteix en fer-la en veu alta, és a dir, té com a objectiu garantir una bona comunicació oral.

- Lectura en silenci: és la que usem normalment, sense expressar oralment el que llegim.

  • Lectura extensiva: consisteix a llegir per plaer o per algun tipus d’interès.


  • Lectura intensiva: té l’objectiu d’obtenir una informació.


  • Lectura ràpida i superficial: la posem en pràctica quan volem obtenir una informació específica d’un text.


  • Lectura involuntària: és aquella que llegim de forma inconscient, pels carrers, als anuncis, etc. .

- Lectura integral: llegim tot el text.

  • Lectura reflexiva: implica un anàlisi del text a mesura que el llegim, és lenta i anem extraient conclusions a mesura que avancem en la lectura.


  • Lectura Mitjana: implica una velocitat mitjana, malgrat que això provoca que la comprensió disminueixi una mica.

- Lectura Selectiva: quant llegim només aquelles parts del text que tenen relació amb el que busquem.

  • Lectura atenta: fem ús d’aquest tipus quant busquem dates, conceptes, detalls, concrets, etc.


  • Lectura mirada: és una lectura superficial que serveix per saber globalment el sentit del text.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada