Qüestions a resoldre:
1. Explicar-ne la història que ens transmet (lectura de la informació explícita)
2. Anàlisi dels aspectes formals: decorats, enquadraments, colors, música, ritme, etc.
3. Anàlisi dels personatges i models que ens transmeten
4. Anàlisi del discurs verbal: text, eslògan...
5. Valoració personal de l'anunci
1. Aquest anunci ens explica d'una forma molt súbtil i graciosa quines són les qualitats d'una república.
Si ens fixem en el vídeo la veu en off que surt és d'un infant que a partir de les oracions que va citant, es van mostrant imatges de parts i/o familiars de la casa.
Si anem més enllà de les imatges i de les paraules que veiem i escoltem al anunci, podem interpretat que la marca IKEA fa propaganda de forma súbtil indicant-nos que comprem els mobles d'aquesta república que és la nostra casa, a les seves botigues.
L'anunci comença enfocant un bloc de pisos que poc a poc es va centrant fins a visualitzar només una finestra on, desprès d'escoltar-se un timbre, apareix una noia jove que toca unes galledes a mode de timbals, desprès surt a mode de bandera de la república que ens descriuen en l'anunci, un llençol de color verd.
Tot seguit apareix durant uns segons la grabació d'un àpat familiar a mode de reunió, i desprès un pare amb el seu fill, i seguidament una nena petita.
El anunci també mostra una noia regant una planta al balcó i desprès enfoca a un gos gran, a mode de flora i fauna de la suposada república.
Finalment, la càmara enfoca a una noia dormint i per contraposar tot seguit enfoca a nens disfressats ballant i jugant. També surten uns avis visitant a la família i l'ultima imatge que surt és la catifa amb el lema de l'anunci ''bienvenido a la república independiente de tu casa''.
2. El lloc on es graba és, excepte en un primer moment que la càmara enfoca un bloc de pisos, l'interior d'un pis. La càmara es va movent per tots els indrets d'aquest pis, igual que va focalitzant als diferents membres de la mateixa.
Tots els enfocaments es fan des de la mateixa perspectiva, la càmara mostra l'enfocament allunyat i poc a poc s'apropa a l'acció o persona important que les paraules del nen, que explica l'anunci, estant citant en aquell moment.
Els colors no són nítids del tot, sinó que per mostrar apropament a la persona que veu l'anunci, la càmara graba d'una forma més casera que professional.
No té cap música l'anunci, només té un petit ritme de timbals al principi, desprès el nen en off comença a parlar i llavors no es sent cap tipus de música o so.
3. En l'anunci se li dóna més importància a les accions que els personatges comenten que els propis personatges.
És per això que surten familiars de totes les edats, des dels més petits fins als més grans, ja que el que importa és el caliu de la casa més que qui proporciona aquest caliu.
4. El discurs verbal que surt en off en aquest anunci, és una transcripció del que les persones que hi surten van fent, però no de forma objectiu sinó que és tot adaptat al lema de l'anunci ''Bienvenido a la república independiente de tu casa''; aquesta visió subjectiva de les accions és mostra des del principi, ja que l'anunci s'inicia de la següent manera: Toda república debe...
5. He escollit aquest anunci perquè m'agrada la forma de focalitzar-lo, hem sembla divertit i és un anunci fora de l'habitual ja que directament no està anunciant res, simplement ''informa'' quines condicions cal que tingui una república, però no surt cap objecte ni imatge o logotip que ens faci associar l'anunci amb aquella marca, exceptuant el final que surt el logotip d'IKEA.
Per això i perquè em sembla un anunci tendre i mancat d'ansietat de benefici, que actualment la majoria ho són.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada