Bé, com he esmentat en una entrada anterior, ara comentaré l'argument de text que duu com a títol ''La lectura i la vida'' d'Emili Teixidor.
L'eix central de aquest llibre és fomentar la lectura als infants i joves.
Comença explicant la importància dels llibres, ja que són part de la nostra memòria històrica i a més d'altres ens ajuden a exercitar la imaginació.
Desprès, l'autor cita alguns trucs per poder contagiar l'èmfasi per la lectura, hi ha un en concret en el que es centra molt, i es que primer hem de llegir nosaltres per poder contagiar als altres.
A més, els llibres per imposició no acullen a lector sinó que el rebutgen i hem d'aconseguir que això no passi perquè llavors és quan els nens i joves deixen de sentir-se atrets per la lectura.
També ens explica que cal que fomentem la biblioteca, com un espai de lleure, de relaxació, d'entreteniment i tot això inclou la lectura.
L'aspecte que rellevaria del llibre és que sovint cita autors que han dit alguna afirmació important en l'àmbit de la lectura i per tant, ens dóna un xic de la seva opinió.
També ens orienta a fer activitats dinàmiques i divertides a partir de la lectura d'una novel·la, ja sigui la seva transcipció al teatre, al cinema, la seva representació, etc.
El llibre també vol transmetre el valor i respecte cap als llibres, així com l'elecció personal de cadascuna de les lectures que al llarg de la nostra vida acadèmica i personal llegim.
A més hem d'adonar-nos que la lectura ens ajuda a distanciar els nostres sentiments i ens permet observar-los així com comprendre'ls.
Tot i els trets benèvols de la lectura, hem de tractar de no llegir amb les ulleres de una teoria o ideologia concreta, és a dir, hem de intentar llegir el màxim objectiu possible sense traslladar-se a un conflicte ideològic. Per tant, aquest mateix tret és el que hem de transmetre als nostres alumnes.
El text i el seu autor ens expliquen que la malversió de l'hàbit de la lectura ha estat per culpa de la societat i de la televsió, ja que així com s'ensenya a aprendre, a parlar, a estudiar, també es pot ensenyar a llegir bé i per tant, habituar a l'alumne a la lectura d'una forma metòdica i sense imposicions.
El llibre també vol transmetre el valor i respecte cap als llibres, així com l'elecció personal de cadascuna de les lectures que al llarg de la nostra vida acadèmica i personal llegim.
A més hem d'adonar-nos que la lectura ens ajuda a distanciar els nostres sentiments i ens permet observar-los així com comprendre'ls.
Tot i els trets benèvols de la lectura, hem de tractar de no llegir amb les ulleres de una teoria o ideologia concreta, és a dir, hem de intentar llegir el màxim objectiu possible sense traslladar-se a un conflicte ideològic. Per tant, aquest mateix tret és el que hem de transmetre als nostres alumnes.
El text i el seu autor ens expliquen que la malversió de l'hàbit de la lectura ha estat per culpa de la societat i de la televsió, ja que així com s'ensenya a aprendre, a parlar, a estudiar, també es pot ensenyar a llegir bé i per tant, habituar a l'alumne a la lectura d'una forma metòdica i sense imposicions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada