En la sessió de seminari d'avui hem realitzat l'activitat adapatada de l'actualitat educativa. Les meves companyes l'Anna i la Norma ens han explicat la notícia: ''El FP de grado medio dará acceso a un Bachillerato de un sólo año'', en aquest temps de 10 minuts ens han explicat que tot i ser una bona idea per als estudiants que no poden assolir el nivell que es demana a el Batxillerat comú o els que no volen, ja que els facilitarà l'entrada a la universitat. Malgrat això, pels joves que assoleixen el nivell i volen seguir estudiant serà una trava i una discriminació, per tant, aquest punt seria on la Llei hauria d'actuar per tal de que ambdós col·lectius surtin beneficiats d'aquesta notícia.
Tot seguit, ens hem reunit amb la resta de seminaris per veure la conferència de l'Alexandre Jollien, ja que aquest fa aproximadament cinc anys va venir a donar-la a Blanquerna.
En aquesta, he observat que a grans trets la seva opinió no dista molt de la meva, ja que arran del meu Treball de Recerca, el qual duia com a títol '' La inserció laboral de persones amb discapacitat psíquica'', vaig aprendre a mirar i observar moltísimes coses que l'Alexandre explica i pensa.
Una de les coses en les que hem coincidit en opinió i que penso que és important remarcar degut a que el és un dels pilars centrals del contingut del seu llibre ''Elogi de la feblesa'', és que cadascú de nosaltres és diferent, com ell esmenta nosaltres, tots i cadascun de nosaltres som 'anormals'.
A més, jo penso que tots tenim mancances, menys o més evidents que ens limiten o com a mínim ens dificulten actuar d'una determinada forma o pensar, dir...
També cal dir que l'Alexandre pensa que la inserció en la societat és una de les feines claus de l'escola, ja que no cal pas tractar als alumnes que tenen dificultats amb diferencia, amb més atenció i/o estar-hi més pendents d'ells, sinó el que cal és establir un vincle afectiu i acadèmic DIFERENT amb cadascun dels nostres alumnes, per salvar les diferències que ells mateixos ( i nosaltres com a mestres) aporten a l'aula.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada