dijous, 10 de desembre del 2009

SEMINARI -9DEC-

En aquesta sessió de Seminari, la qual acosta una mica més el final d'aquest quadrimestre, hem fet una adaptació de l'actualitat educativa. Aquesta adaptació consisteix en explicar en un marge de 10 minuts una notícia actual, sense limitar-se a la notícia en sí, sinó que cal buscar i investigar la informació externa que configura i dóna pas a la notícia que s'explica.
Avui la Judit Carrique i jo exposavem com a primer grup.
La notícia que hem escollit ha estat la inserció dels ordinadors a l'aula, aquesta l'hem explicada mitjantçant el següent power point:




A continuació explicarem amb més detall alguns dels punts que trobem més interessants d'aquesta notícia:

Explicació dels mites: la jornada davant de l'ordinador no són pas 8 hores ja que en la jornada escolar  també es llegeix i s'incentiva a l’escriptura mitjançant una intranet on el centre escull quins continguts digitals relacionats amb els temes que s’estan donant a classe o només deixant-los visitar portals de caire educatiu on el mestre obté l’atenció dels alumnes ja que es el guia en les eines digitals.


D’aquesta manera aquest fet es una realitat que tots els docents son usuaris digitals i en cas de que no ho siguin s'han creat cursos per adaptar-los curricularment.


Mestre: ” jo penso que esta bé començar a introduir l’ordinador en el procés d’ensenyament - aprenentatge però sempre que sigui compartit amb la metodologia tradicional  de llibres i quaderns, es evident, que l’ús de l’ordinador a l’aula desenvolupa dues competències bàsiques molt important com són l’ús de les noves tecnologies i l’autonomia de l’alumne.”


Pares: alguns rebutgen la subvenció dels ordinadors perquè pensen que aquests diners s’haurien d’invertir en ajuts de llibre i d’altres, recolzen la idea perquè consideren que vivim en un món on les noves tecnologies són prioritàries.


Alumnes : Els alumnes estan a favor d’aquest canvi ja que a mes del llibre en suport digital, tenen un camp ben obert de possibilitats on resoldre dubtes de tota mena i rebre més informació.


Desprès de nosaltres les meves companyes l'Elena i l'Alba han explicat una altra notícia

referent a que es vol avançar el curs per tal de desprès poder tenir una setmana al febrer o març i separa el segon trimestre del primer.
Elles ens han ampliat que això ocasionarà moltes despesses als pares que durant aquesta setmana de vacances no puguin fer-se càrrec dels seus fills perquè hauran de pagar cangurs, esplais i d'altres activitats extraescolars.
Tot i així, per a les persones que puguin permetre-s'ho serà una bona època per fer turisme tal i com incentiva la Generalitat.
El títol de la notícia és el següent: L'escola obrira al març si els pares hi monten activitats
Tot seguit hem parlat sobre el llibre 'Elogi de la feblesa' de l'Alexandre Jollien i hem comentat el treball que havíem de fer sobre la lectura d'aquest llibre.

Personalment, m'ha agradat el llibre moltísim, m'ha semblat interessant el format en que s'ha publicat el text, ja que la intervenció del mètode socràtic penso que tant per l'autor com per a lector ha estat més fàcil la comprensió, lectura i escritura de l'obra.
Malgrat això properament veurem la conferència que l'autor va fer a Blanquerna uns anys enradera i serà aquí on explicaré la meva opinió i la de l'Alexandre Jollien.
Podeu veure-ho clicant aquí.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada