dijous, 10 de desembre del 2009

Notícia : La introducción de portátiles en el aula mejora la disciplina escolar


Avui parlaré sobre una notícia que des de l'inici de curs endevant ha estat present al dia dia de la facultat.
És un tema que ens toca de ben a prop, bàsicament perquè volem ser mestres, i com a futurs educadors ens interessa la informació i evidentment perquè nosaltres que ara ens estem formant hem de canviar aquesta formació seguint els passos que fa en la societat. És a dir, hem de ser versàtils, dinàmics i poc estables ja que la forma d'ensenyar i d'aprendre dista molt del que era fa una dècada i probablement canviarà encara més d'aquí a deu anys més


La notícia que presento ha sortit en El Periódico i rep el titular de: ''La introducción de portátiles en el aula mejora la disciplina escolar''.
Aquesta notícia explica que en aquelles escoles on s'han fet servir ordinadors com a suport a l'aula s'ha millorat el comportament i els resultats acadèmics.
Aquest canvi d'actitud s'ha produït perquè els nens entenen millor el que estudien, internet és una xarxa que eleva fins l'infinit els recursos de cerca i per tant, els nens i nenes que abans es quedaven amb dubtes de la lliçó, ja sigui perquè la forma del professor al explicar no els era entenedora, perquè el llibre no aclaria aquell dubte o perquè era un dubte general on ni el professor/a ni els alumnes el sabien resoldre, ara poden consultar a la web on tenen una infinitat de portals educatius que els ofereixen la resposta, a més d'ampliar els seus coneixements i a més, aconseguir consolidar l'aprenentatge gràcies a informació visual ( imatges, vídeos, power points...) i fins i tot sonora ( converses, entrevistes, música, sons...).


Aquesta gran quantitat d'estímuls provoquen en els nens i nenes una inmersió al coneixement a més d'ajudar a incentivar la curiositat d'aquests alumnes.
El que a l'aula es tradueix amb millors notes i per suposat, menys distraccions i una millor dinàmica a l'aula.
Per això, podem establir que aquest canvi en la forma d'ensenyar i d'aprendre és favorable per al mestre/a que està deixant de ser el policia que sovint és assetjat a la pròpia classe on imparteix matèria. I també favorable pels alumnes que aprofiten més el temps escolar, aprenen més i millor, a més de incloure'l dins del procés de creació de coneixements, del qual sovint se'l tenia apartat i se li donaven els contingut sense treballar-los.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada