Avui parlaré sobre una notícia que des de l'inici de curs endevant ha estat present al dia dia de la facultat.
És un tema que ens toca de ben a prop, bàsicament perquè volem ser mestres, i com a futurs educadors ens interessa la informació i evidentment perquè nosaltres que ara ens estem formant hem de canviar aquesta formació seguint els passos que fa en la societat. És a dir, hem de ser versàtils, dinàmics i poc estables ja que la forma d'ensenyar i d'aprendre dista molt del que era fa una dècada i probablement canviarà encara més d'aquí a deu anys més
La notícia que presento ha sortit en El Periódico i rep el titular de: ''La introducción de portátiles en el aula mejora la disciplina escolar''.
Aquesta notícia explica que en aquelles escoles on s'han fet servir ordinadors com a suport a l'aula s'ha millorat el comportament i els resultats acadèmics.
Aquest canvi d'actitud s'ha produït perquè els nens entenen millor el que estudien, internet és una xarxa que eleva fins l'infinit els recursos de cerca i per tant, els nens i nenes que abans es quedaven amb dubtes de la lliçó, ja sigui perquè la forma del professor al explicar no els era entenedora, perquè el llibre no aclaria aquell dubte o perquè era un dubte general on ni el professor/a ni els alumnes el sabien resoldre, ara poden consultar a la web on tenen una infinitat de portals educatius que els ofereixen la resposta, a més d'ampliar els seus coneixements i a més, aconseguir consolidar l'aprenentatge gràcies a informació visual ( imatges, vídeos, power points...) i fins i tot sonora ( converses, entrevistes, música, sons...).
Aquesta gran quantitat d'estímuls provoquen en els nens i nenes una inmersió al coneixement a més d'ajudar a incentivar la curiositat d'aquests alumnes.
El que a l'aula es tradueix amb millors notes i per suposat, menys distraccions i una millor dinàmica a l'aula.
Per això, podem establir que aquest canvi en la forma d'ensenyar i d'aprendre és favorable per al mestre/a que està deixant de ser el policia que sovint és assetjat a la pròpia classe on imparteix matèria. I també favorable pels alumnes que aprofiten més el temps escolar, aprenen més i millor, a més de incloure'l dins del procés de creació de coneixements, del qual sovint se'l tenia apartat i se li donaven els contingut sense treballar-los.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada