Índex
1. Què és una Webquest?
2. Triar:
3. Descriure el projecte:
3.1 Introducció
3.2 Tasca
3.3 Procés
3.4 Avaluació
3.5 Conclusions
4. Valorar un exemple de Webquest
3.2 Tasca
3.3 Procés
3.4 Avaluació
3.5 Conclusions
4. Valorar un exemple de Webquest
1. Què és una WebQuest?
Les WebQuest són activitats guiades que promouen la investigació del usuari. La informació de les WebQuest sol ser majorment extreta d'Internet.
L'Eva Ladevesa, la Maria Garcia i jo (la Lorena Padilla) hem escollit una WebQuest que es titula ''anem de viatge'' ( enllaç).
Aquesta està estructurada en cinc eixos que es mostren a l'entrar dins la WebQuest mateixa. Aquest eixos són:
2. Tria:
3. Descriure el projecte:
3.1 Introducció
On mitjançant un tutor ( un ratolí) ens expliquen de què tracta la WebQuest escollida. En aquesta introducció se'ns crida a ajudar a aquest ratolí a viatjar amb transport públic per la ciutat, sempre i quant siguem els usuaris qui escollim aquest transports.
3.2 Tasca
Dins aquest apartat se'ns mostra una sèrie d'icones com les que tenim a continuació ( imatge ''iconesborrar'') al costat de les quals s'explica la definició i el significat que al llarg del webQuest se li donaran.
Així doncs, podem veure que la primera icona fa referència a una cerca d'informació sobre els llocs als que hem de viatjar, la segona icona és informació sobre els mitjans de transport, la tercera ens indica que hem de mostrar el recorregut d'aquest viatge i per últim, amb la darrera icona se'ns demana que quantifiquem el cost del viatge.
3.3 Procés
En aquest apartat s'explica com s'han de distribuir els grups classe, així com els diferents itineraris que ens proposen fer.
A més mitjançant les icones anteriors es torna a fer una explicació, aquest cop més detallada, del que els alumnes - usuaris hauran de fer quan es trobin en l'itinerari aquesta senyal.
Dins del procés ens esmenten els possibles recorreguts que podem fer i ens aclara que sempre el punt d'inici serà la escola a la qual pertanyem. A la següent diapositiva d'aquest eix ens estableix els diferents transports públics que podem utilitzar per moure'ns per Barcelona.
El procés continua explicant que cal fer ús de mapes i esmenta diversos programes que treballen en aquest suport, per tal de garantir la proposta d'activitat i que els nens i nenes puguin establir quin és el recorregut exacte des de la seu lloc de residència fins al lloc on volen anar.
Tot seguit els usuaris han de calcular el cost del viatge que han de fer amb l'ajut d'una taula on s'expressa les diferents destinacions i el cost de cada mitjà de transport.
Finalment, en aquest apartat se'ns proporciona més informació sobre el tema del que tracta per si volem ampliar o cerca alguna cosa concreta.
3.4 Avaluació
Aquest apartat va destinat al mestre/a on se li proporcionen dos quadres que estableixen l'avaluació corresponent a cadascun dels apartats treballats dins d'aquesta WebQuest. També s'estableixen els apartats valorables del treball en grup que els membres del mateix han hagut de treballar.
3.5 Conclusions
Aquest apartat funciona a mode de autoavaluació, ja que va dirigit essencialment als alumnes que han de deixar constància de la seva opinió del treball, primerament avaluant el seu treball personal i tot seguit avaluant el treball en grup que entre tots els membres del grup han assolit.
4. Valorar un exemple de WebQuest
Hem escollit aquest exemple de Webquest ja que ens ha semblat interessant el tema que planteja, i el desenvolupament tan específic i detallat que hauran de realitzar els alumnes mentre dura el seu treball. A més, estan també treballant diverses matèries que s'impateixen a classe com la Geografia, en aquest cas treballen les comarques catalanes, i dins d' elles, alguns edificis o centres d'interès cultural com poden ser la Sagrada Familia, el Museu Dalí, etc. A més, han d'elaborar un pressupost del cost del trajecte fins al seu destí. Per tant, també estan treballant l'àrea de les Matemàtiques.
En quant a la distribució dels grups, ho faran en grups i aquests, triaran el tema que més els interessa, fet que també garantitza l'autonomia dels alumnes a l'hora d'escollir, ja que el professor en aquest cas no és qui encomana les tasques a cadascú.
També, per acabar d'enllestir el treball, han d'utilitzar programes informàtics com el Paint, que el ajudaran a culminar una feina ben feta i també a saber utilitzar aquest programa per properes ocasions.
En definitiva, un bon exemple de Webquest que combina la capacitat intel.lectual dels alumnes i l'ajuda dels mitjans tècnics que avui en dia fem servir sovint.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada