divendres, 25 de desembre del 2009

Síntesi de Gestió de la informació i TIC


_074.jpg (400×354)



El bloc ha estat una eina útil i que no se m'ha fet gens pesada i per tant m'ha agradat actulitzar-la progressivament.
Personalment, l'he fet servir d'índex i/o carpeta dels meus propis coneixements, dels que he adquirit i de la compressió que n'he fet dels mateixos, això m'ha servit per estar en contacte directe amb l'assignatura de Gestió de la Informació i TIC i de Comunicació Oral, Escrita i Digital i fer una evolució en aquestes matèries de forma ascendent i no pas amb altibaixos.
El bloc també m'ha servit per a saber i poder organitzar-me, a més aquesta ajuda m'ha proporcionat temps per passar diàriament els apunts d'aquestes o de la resta de matèries que tenim, acabant el període de classes amb uns esquemes de coneixements bastant clars.
Per tant, el bloc m'ha ajudat molt en aquests mesos, a més he intentat fer-lo de la millor manera possible per a que persones que entressin es poguessin assabentar del que parlo sense la necessitat de ser a la classe o a la Universitat mateix.
L'aspecte negatiu que destacaria del bloc és que la informació que conté qualsevol bloc és oberta a la resta de gent i aquesta la pot agafar i plagiar-la al seu bloc o als seus treballs, etc., això ho trobo negatiu ja que com és un bloc que al final té una qualificació doncs valdria la pena tenir-ho en compte.

A continuació esmentaré quines són les dues entrades que més m'han aportat en aquests mesos, tot i que m'ha estat difícil decidir-me, ja que n'hi ha varies que tenen bastant contingut que al llarg de l'assignatura m'ha ajudat a entendre-la millor.
La primera que penso és important en aquest bloc seria que té per nom: conferència de la web 2.0, la destaco perquè penso que durant tot el quatrimestre hem donat voltes a aquest concepte i jo el vaig acabar d'entendre a la conferència que vàrem realitzar a la setmana d'activitats extraordinàries.
A la classe vam començar a parlar sobre la Informació, més tard sobre Internet, tot seguit sobre la web 1.0, aquest concepte ja em va posar bastantes qüestions al cap però amb l'ajuda dels altres dos, és a dir, amb la cerca Informació a Internet vaig aconseguir fer-me una idea del que la web 1.0 havia estat i quin desenvolupament havia causat a la societat, però al parlar de web 2.0, sí que vaig suposar que era una millora de la primera però tot i buscar informació no vaig crear-me una definició pròpia que m'ajudès a establir-me un concepte clar.
Gràcies a aquesta conferència les explicacions del professor van agafar cos i per fi vaig poder aclarir-me el concepte de web 2.0 que tant important avui dia és i és per aquest motiu que la destaco, a més de perquè penso que està ben explicada i qualsevol que no hagi assistit a la conferència s'hi podrà fer un esquema de la mateixa.

Seguidament, citaré la segona entrada del meu bloc que em sembla que té més pes. Aquesta és la que tracta sobre les metàfores de Crook, aquesta gràcies a la pràctica dels diferents programes a classe em va quedar clara de seguida, tot i això, vaig buscar informació a Internet, i desprès de consultar diferents webs i blocs vaig ordenar els coneixements que havia llegit per tal d'aclarar i realitzar un coneixement propi de cadascuna d'aquestes metàfores, així doncs el resultat d'aquest coneixement és l'enllaç citat amb anterioritat en el qual vaig afegir imatges per tal de que els conceptes pertanyents a cadascuna de les metàfores quedessin una mica més clares.

Així doncs, aquí acaba la meva síntesi sobre l'assignatura de Gestió de la Informació i TIC.
Bones Festes i Bon Any Nou.

Lorena

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada