dilluns, 14 de desembre del 2009

COED -18i21DEC-

DESCRIPCIÓ

Avui ha estat la darrera sessió d'aquesta assignatura, en ella alguns dels companys que tenien pendent de fer algunes de les activitats que s'han realitzat durant el curs.
Per exemple l'Adrià Miquel, el Macià Bagur, el Sergio Ramírez i l'Ariadna Garcia han fet la recitació que tenien pendent i que no havien pogut fer.
El ''qui ets tu?'' que vàrem realitzar a principi de curs també s'ha pogut realitzar en la jornada d'avui per tal d'ajudar a complir amb tots els requisits que l'assignatura demana. En aquest cas, aquesta activitat l'han realitzat l'Adrià Miquel, la Blanca Vivet i la Cristina Sansalvadó.
Tot seguit, ha hagut una exposició de Territori on la Norma i l'Ariadna ens han explicat mitjançant un power point i ballant les danses tradicionals catalanes, en concret la Sardana i el Ball de bastons.
Finalment, també ha hagut lloc per els debats, en aquest darrer debat s'ha parlat sobre la religió a les escoles, si és una imposició ideològica o només és part de la nostra cultura.
Finalment, hem fet una petita reflexió de l'assignatura al llarg del quadrimestre i l'hem plasmat en un qüestionari, com hem fet a totes les assignatures.
Tot seguit, la professora ens ha felicitat les festes i el Nadal amb un poema adient a les dates en les que estem.

REFLEXIÓ

Crec que aquesta classe ha estat útil per a que tothom es poses al dia d'allò que li mancava en l'assignatura.
Sobre el debat, m'agradaria dir la meva, jo penso que la religió cal estudiar-la, segurament des d'un punt de vista objectiu per a respectar totes les religions existents, i més ara amb la multiculturalitat que existeix a les escoles d'avui dia, però s'ha d'estudiar, si més no per entendre la cultura que ens precedeix, així com la cultura clàssica que ha estat marcadísima per les religions i la suplantacions d'unes amb les altres.
A més, incentivar als nens que tinguin creences no crec que sigui marcar una ideologia sinó apropar-nos a l'objectiu de educar a uns nens amb criteris propis, desenvolupats i madurs i per fer-ho, penso, cal donar primer la informació de la qual puguin triar quina s'apropa més al seu pensament o si no s'apropa cap doncs fer-se ateu.

AMPLIACIÓ

Com que la Lluïsa, la professora d'aquesta matèria, ens ha felicitat les festes amb una poesia molt bonica, a mi m'agradaria fer el mateix, però adequant-la a l'etapa primària, així que citaré una poesia que els nens i nenes  d'aquesta etapa escolar reciten sovint quan fan la recitació típica de nadal.

"Com alegra campaneta,
que no para de sonar,
el meu cor batega.
perquè us vull felicitar...
...BON NADAL!"


A més, aquí us deixo un vídeo on reciten diverses cançons en rotllana i molt divertits.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada